FORENINGSPORTAL Foreninger i Vadsø

ALLEMED

Verktøy for lag og foreninger

ALLEMED er et verktøy som skal gjøre det lettere å inkludere alle barn og unge i fritidsaktiviteter, uavhengig av familiens økonomi.

De Glade Trimdamene

Helse og omsorg

Trening for seniorer. Vi trener nå på Nobile flerbrukshus. Vi trener mandag og torsdag under ledelse av egne instruktører. Pga. plassmangel tas det ikke inn nye deltakere. Vi har venteliste. Vår facebook-side er lukket, dvs. bare for de som er med på treningen.

Human-Etisk Forbund Vadsø og omegn lokallag

Livssyn

Lokallaget omfatter kommunene Vadsø, Vardø, Nesseby, Tana, Båtsfjord, Berlevåg, Gamvik og Lebesby. De fleste medlemmene bor i Vadsø, der lokallagets styre holder til. Våre aktiviteter er hovedsakelig Humanistisk konfirmasjon og Humanistisk navnefest, men tilbyr også vigsel og gravferd i regi av Finnmark regionlag. Vi tilbyr også konfirmasjon- og navnefestseremonier i distriktet. Vi har 2-4 åpne arrangement i året. Forfatterbesøk og filosofikafeer er eksempler på det.

Tillskuddsportalen

Verktøy for lag og foreninger

Tilskuddsportalen er et verktøy for deg som vil jobbe mer effektivt og lykkes bedre i å søke tilskudd til dine prosjekt. Vi gir deg en oversikt over alle tilskuddsordninger som tilbys norske organisasjoner, og du kan søke etter støtteordninger og tilskudd i mange ulike kategorier.

Vadsø Kunstforening

Kultur

Vadsø kunstforening v. Gallerikiosken, er et visningssted for profesjonell kunst. Vi arrangerer rundt seks utstillinger årlig, samt workshops og kunstrelaterte events. Vi har samarbeidspartnere på lokalt, regionalt, nasjonalt og internasjonalt plan, og er tilsluttet det nasjonale nettverket Norske kunstforeninger. På Gallerikiosken har vi også et lite utsalg for billedkunst og kunsthåndverk. Åpningstider er vanligvis i forbindelse med arrangement, og annonserer på vår Facebookside.

Vadsø Mannssangforening

Kultur

Mannskoret samles til øving hver tirsdag på øvingslokalet på kulturhuset. Både tradisjonelle korsanger og nyere ting står på programmet. Christoffer Stenhaug Johansen fra kulturskolen er vår dyktige dirigent, han får overraskende god lyd ut av oss 15-20 sangere, de fleste godt voksne, men også noen litt yngre.