FORENINGSPORTAL Foreninger i Vadsø

Vadsø Mannssangforening

Mannskoret samles til øving hver tirsdag på øvingslokalet på kulturhuset. Både tradisjonelle korsanger og nyere ting står på programmet. Christoffer Stenhaug Johansen fra kulturskolen er vår dyktige dirigent, han får overraskende god lyd ut av oss 15-20 sangere, de fleste godt voksne, men også noen litt yngre.

IKKE TIL Å TRO!

Egentlig ikke til å tro, men det er sant likevel: 17.september skal mannskoret ha konsert sammen med ei vaskeekte opera-sangerinne. Det dreier seg selvsagt om vår egen Lilly Jørstad, som gjerne vil ha en konsert sammen med oss fordi hun har nær familie-tilknytning til Vadsø. Lilly har engasjement ved La Scala i Milano, der hun også har tatt utdanning som mezzo-sopran. Vi ser på det som en stor ære å få ha konsert sammen med Lilly. Nå i mai synger hun forresten Rosina i "Barbereren i Sevilla" i operaen i Oslo.

Så nå er det bare å merke av 17.september, da blir det konsert med mannskorsanger, opera-arier og til og med noen fellesnumre!

Fritidsaktiviteter

Sang